Details:
I wanted to build cars that were not something to everyone, but meant everything to some' – Ferdinand Porsche
De introductie van de Porsche 928 S in 1978 liet het publiek in verwarring achter, bedoeld om de legendarische 911 te vervangen. Deze complete 911 revisie omvatte een omvangrijke V8-motor aan de voorkant, dan hoeft er opeens geen extra gewicht meer worden toegevoegd in de voorbumbers.
Een van de opvallende kenmerken van de 928 is de uitzonderlijke gewichtsverdeling. De transmissie van de 928 is achterin geplaatst voor een betere gewichtsverdeling, evenals de transaxle. Deze beschikt over kenmerkende eigenschappen van de 928: de welbekende Weissach-as. Dit is de achteras die zijn naam te danken heeft aan het R&D-centrum van Porsche. Het resultaat creëert een stevige bijtende grip en stabiliteit in het bochtenwerk. De 928 S is hierdoor een mid-corner killer waarmee je flink gas kan geven met voldoende grip. Fun fact: De Weissach-as is een voorloper van de hedendaagse actieve stuurinrichting. Porsche blijft ons toch altijd verbazen.
Laten we vooral het uiterlijk niet vergeten. Met zijn Porsche design en zijn jaren 80 lijnen is de 928 S een echte blikvanger uit zijn tijd.
Dit exemplaar heeft een keurig werkend bestaan gehad in Duitsland. Gaande jaren een sterke indruk gemaakt met zijn bijzondere kleurencombinatie. Weinrot leder interieur met Rauchquarz Metallic Exterieur. Nee hoor, het heeft niks te maken met een Duitse wijnboer die zijn rode wijnvat is gaan vervoeren en wat enthousiast over de hobbels is gevlogen. Gewoon een unieke kleurencombinatie! Daarbovenop levert de M28/21 achtcilinder 310PK, gekoppeld aan een handbak. Veel plezier!
Als u geïnteresseerd bent in deze mooie 928S of vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
--
(English)
'I wanted to build cars that were not something to everyone, but meant everything to some' – Ferdinand Porsche
The introduction of the Porsche 928 S in 1978 left the public confused, intended to replace the legendary 911. This complete 911 overhaul included a bulky V8 engine at the front, then suddenly no need to add extra weight in the front bumpers.
One of the striking features of the 928 is its exceptional weight distribution. The 928's transmission is rear-mounted for better weight distribution, as is the transaxle. This has characteristic features of the 928: the well-known Weissach axle. This is the rear axle that gets its name from Porsche's R&D centre. The result creates solid biting grip and stability when cornering. This makes the 928 S a mid-corner killer that lets you accelerate briskly with plenty of grip. Fun fact: The Weissach axle is a forerunner of today's active steering. Porsche never ceases to amaze us anyway.
Above all, let's not forget its looks. With its Porsche design and 1980s lines, the 928 S is a real eye-catcher of its time.
This example has had a neat working life in Germany. Made a strong impression over the years with its special colour combination. Weinrot leather interior with Rauchquarz Metallic Exterior. No way, it has nothing to do with a German wine farmer who started transporting his red wine barrel and flew a bit enthusiastically over the bumps. Just a unique colour combination! On top of that, the M28/21 eight-cylinder delivers 310HP, mated to a manual transmission. Lots of fun!
If you are interested in this beautiful 928S or have any questions, don't hesitate to contact us.
--
(German)
Ich wollte Autos bauen, die nicht für jeden etwas sind, aber für einige alles bedeuten" - Ferdinand Porsche
Die Einführung des Porsche 928 S im Jahr 1978 verwirrte die Öffentlichkeit, denn er sollte den legendären 911 ersetzen. Diese komplette Überarbeitung des 911 beinhaltete einen sperrigen V8-Motor an der Vorderseite, und plötzlich war es nicht mehr nötig, zusätzliches Gewicht in die vorderen Stoßstangen zu packen.
Eines der auffälligsten Merkmale des 928 ist seine außergewöhnliche Gewichtsverteilung. Das Getriebe des 928 ist zur besseren Gewichtsverteilung hinten angebracht, ebenso wie die Transaxle. Diese weist charakteristische Merkmale des 928 auf: die bekannte Weissach-Achse. Das ist die Hinterachse, die ihren Namen vom Entwicklungszentrum von Porsche erhalten hat. Das Ergebnis ist ein solider, bissiger Grip und Stabilität bei Kurvenfahrten. Das macht den 928 S zu einem Mittelkurvenkiller, der Sie mit viel Grip zügig beschleunigen lässt. Übrigens: Die Weissacher Achse ist ein Vorläufer der heutigen Aktivlenkung. Porsche bringt uns sowieso immer wieder zum Staunen.
Vor allem aber auch sein Aussehen. Mit seinem Porsche-Design und den Linien der 1980er Jahre ist der 928 S ein echter Hingucker seiner Zeit.
Dieses Exemplar hat ein ordentliches Arbeitsleben in Deutschland hinter sich. Mit seiner besonderen Farbkombination hat er im Laufe der Jahre einen starken Eindruck hinterlassen. Weinrot Leder Interieur mit Rauchquarz Metallic Exterieur. Nein, das hat nichts mit einem deutschen Weinbauern zu tun, der beim Transport seines Rotweinfasses ein wenig übermütig über die Bodenwellen flog. Nur eine einzigartige Farbkombination! Obendrein leistet der M28/21-Achtzylinder 310 PS, gepaart mit einem Schaltgetriebe. Ein Riesenspaß!
Wenn Sie an diesem schönen 928S interessiert sind oder Fragen haben, zögern Sie nicht, uns zu kontaktieren.
Meer informatie
Interieurkleur: Weinrot
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Elektrisch schuifdakSperdifferentieel