Details:
English/German Below.
Your mum won't like it - MG B V8
De MG B. Een auto waar wij -niet direct- erg warm van worden. Bladveren achter met trommeltjes en een zwaarlijvige gietijzeren vierpitter, wij slaan hem even over. Tóch was het voor de komst van de MX5, de meest gebouwde sportwagen ter wereld!! Wij dwongen onszelf dus nog een keer te kijken; Zoveel Brexit-aristocraten zijn er namelijk niet..
Na wat nader onderzoek snapte we het al iets beter; In '73 werd er in de B een Rover V8 gelepeld, wat met haar 135 polopaarden niet persé snel was, maar wel al heul veel beter voor het gehoor! Ook was de 8-pitter -bizar genoeg- 27 kilo lichter dan de 4!
Tegenwoordig kunnen we (gelukkig) geen genoeg krijgen van Restomods. Equivalent aan het kindje van Elvis Presley en Monica Geuze, best of both times. En precies dat, dat heeft de vorige eigenaar gedaan bij onze MG B V8. Hoe? Oom John Eales heeft een 5.0 liter geleverd, mét drysump dus lekker snel warm en gezellig. Iets met aangepaste cilinderkoppen, licht vliegwiel en Cosworth sperdiff. Eindresultaat? Poh, wat een knappe baby!! 375 PK, atmosferisch van voor, door merg en been, naar achteren. Wat is dit rauw en puur! Nu opzoek naar een nieuwe Steve McQueen. Zien we je snel?
--
English.
Your mum won't like it - MG B V8
The MG B. A car we -not immediately- get very excited about. Rear leaf springs with drums and a heavy cast-iron four-pit, we'll skip it. Yet, before the arrival of the MX5, it was the most built sports car in the world! So we forced ourselves to take another look; after all, there aren't that many Brexit aristocrats.
After a closer look, we understood a bit better; In '73, a Rover V8 was fitted to the B. With its 135 polo horses, this was not necessarily fast, but it was much better for the ear! Also, the 8-pitter was -bizarre enough- 27 kilos lighter than the 4!
Nowadays, we (fortunately) can't get enough of Restomods. Equivalent to the baby of Elvis Presley and Monica Geuze, best of both times. And that is exactly what the previous owner did to our MG B V8. How? Uncle John Eales delivered a 5.0 litre, with drysump so it's nice and warm. Something with modified cylinder heads, light flywheel and Cosworth gearbox. End result? Poh, what a handsome baby! 375 HP, atmospheric from the front, through marrow and bone, to the back. What is this raw and pure! Now looking for a new Steve McQueen. Will we see you soon?
--
German.
Your mum won't like it - MG B V8
Der MG B. Ein Auto, von dem wir - nicht sofort - begeistert sind. Hintere Blattfedern mit Trommeln und ein schwerer gusseiserner Vierseitenkasten, das lassen wir mal weg. Doch vor der Einführung des MX5 war er der meistgebaute Sportwagen der Welt! Also haben wir uns gezwungen, einen weiteren Blick darauf zu werfen, schließlich gibt es nicht so viele Brexit-Aristokraten.
Bei näherer Betrachtung verstehen wir es etwas besser: 73 wurde der B mit einem Rover V8 ausgestattet. Mit seinen 135 Polo-Pferden war er nicht unbedingt schnell, aber viel besser fürs Ohr! Außerdem war der 8-Pitter - bizarrerweise - 27 Kilo leichter als der 4-Pitter!
Heutzutage können wir (glücklicherweise) nicht genug von Restomods bekommen. Gleichzusetzen mit dem Baby von Elvis Presley und Monica Geuze, das Beste aus beiden Zeiten. Und genau das hat der Vorbesitzer mit unserem MG B V8 gemacht. Wie? Onkel John Eales hat einen 5,0-Liter-Motor mit Trockensumpf geliefert, der schön warm ist. Etwas mit modifizierten Zylinderköpfen, leichtem Schwungrad und Cosworth-Getriebe. Das Ergebnis? Poh, was für ein hübsches Baby! 375 PS, atmosphärisch von vorne, durch Mark und Knochen, bis zum Rücken. Was ist das für eine rohe und reine! Jetzt auf der Suche nach einem neuen Steve McQueen. Sehen wir Sie bald wieder?
Meer informatie
GVW: 1.040 kg
Interieurkleur: Donkerblauw
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 1
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Toerenteller
Overig
Rolkooitwo tone kleur