Te koop - Auto's

Ford MUSTANG CABRIOLET

Gepost op:
16-07-2022
Merk:
Type:
MUSTANG CABRIOLET
Bouwjaar:
1968
Prijs:
€ 125.000
Details:
English/German Below.

Wat krijg je als je een gemiddelde Amerikaan 21 dagen niets laat eten en daarna nog eens kritisch naar die 'gekke Europeanen' laat kijken? Juist! Een afgeslankte versie met nog wel heel veel flair. Precies dát, dat zag Caroll Shelby ook. Een naam waarbij Enzo Ferrari zich direct weer omdraait in zijn graf en beroep doet op zijn verfijnde V12-goden. Caroll was een legendarische coureur die benzine door zijn aderen had stromen. Serieus; Hij moest voor zijn hartafwijking nitroglycerine slikken, een bestanddeel van onze plofstof. Na heel wat legendarische overwinningen ging hij auto's bouwen. En dat, dat zag Ford wel zitten.

In ruil voor de Ford motoren die hij voor zijn AC's kreeg geleverd, ontwikkelde Caroll een Stang met een nóg grotere pie… ehh motor! De K-Code blokken van Ford kregen met wat Shelby saus het wél voor elkaar het toerental voorbij de EU-diesel norm te krijgen. Hierdoor kon je met lange halen op 6.000 RPM ruim 300 paarden laten trappen. Dat, gekoppeld aan een handbak die topless gaat; Er is weinig wat ons zo enthousiast maakt..
En maak je geen zorgen, ook Shelby had door dat de wegligging equivalent stond aan een tiener die na Corona weer voor het eerst naar de kroeg ging. Er werden verstevigingen aangebracht in het onderstel, je kreeg veel breder rubber en je koets werd grotendeels glasvezel.

Die van ons? Zoals t heurt. Ongelaste carrosserie, originele kleuren en matching numbers. Handbak en elektrische kap. Schiet op, want deze is gone in 60 seconds. Tot snel!


--

English.

What do you get when you make an average American not eat anything for 21 days and then take a critical look at those 'crazy Europeans'? Exactly! A slimmed-down version that still has a lot of flair. Exactly that, and Caroll Shelby saw it too. A name that would make Enzo Ferrari turn in his grave and appeal to his refined V12 gods. Caroll was a legendary racing driver who had petrol running through his veins. Seriously, he had to take nitroglycerin, a component of our puffer, for his heart condition. After many legendary victories, he started building cars. And that, Ford saw fit to do.

In exchange for the Ford engines he got for his ACs, Caroll developed a Stang with an even bigger pie... ehh engine! With some Shelby sauce, Ford's K-Code engines did manage to get the revs past the EU diesel standard. This meant that at 6,000 RPM, you could get over 300 horses to kick in with long strokes. That, coupled with a manual gearbox that goes topless; There's little that excites us so much.
And don't worry, even Shelby realised that the road holding was equivalent to a teenager going to the pub for the first time after Corona. Reinforcements were made to the chassis, you got much wider rubber and your body became largely fibreglass.

Ours? As it should be. Unwelded bodywork, original colours and matching numbers. Manual transmission and electric hood. Hurry up, because this one is gone in 60 seconds. See you soon!

--

German.

Was kommt dabei heraus, wenn man einen Durchschnittsamerikaner 21 Tage lang nichts essen lässt und dann einen kritischen Blick auf diese "verrückten Europäer" wirft? Ganz genau! Eine abgespeckte Version, die immer noch eine Menge Flair hat. Genau das, und Caroll Shelby hat es auch gesehen. Ein Name, bei dem sich Enzo Ferrari im Grab umdrehen würde und der seine raffinierten V12-Götter anspricht. Caroll war ein legendärer Rennfahrer, durch dessen Adern Benzin floss. Im Ernst, er musste Nitroglycerin, einen Bestandteil unseres Puffers, wegen seines Herzleidens einnehmen. Nach vielen legendären Siegen begann er, Autos zu bauen. Und das hat Ford auch getan.

Im Austausch für die Ford-Motoren, die er für seine ACs bekam, entwickelte Caroll einen Stang mit einem noch größeren Kuchen... ähh Motor! Mit etwas Shelby-Sauce schafften es die K-Code-Motoren von Ford, die Drehzahl über die EU-Diesel-Norm hinaus zu steigern. Das bedeutete, dass man
Foto's:
1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop 1968 Ford MUSTANG CABRIOLET te koop
Contact:
Cool Classic Club
Energiestraat 3
1411 AN Naarden
Nederland
Tel. 0031 352031753

Deze website gebruikt cookies om het gedrag van bezoekers te analyseren en om het gebruiksgemak voor bezoekers te verhogen. Door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.