Te koop - Auto's

unieke classics maching number-nooit gerestaureerd

Gepost op:
03-11-2022
Merk:
Type:
911 E Targa
Bouwjaar:
1973
Details:
Er werden door Porsche uit Stuttgart slechts 1055 stuks van de Targa geproduceerd in 1973,waarvan een groot deel voor de Amerikaanse markt. Het is een van de laatste 911's die ooit geproduceerd zijn met de originele 911 vorm. We zijn dus niet verbaasd over 't feit dat Porsche 911 modellen uit 1973 en eerder, zeer gewild zijn onder verzamelaars. Deze bijzondere authentieke 911 2.4 E werd gebouwd in mei 1973, afgewerkt in de kleurstelling van Sepia Brown, met zwart kunstleer. Volgens het Certificaat van Echtheid was deze auto met Amerikaanse specificaties uitgerust met de optionele Fuchs-lichtmetalen velgen, getint glas, stabilisatorstangen voor en achter en de gewenste E-uiterlijkgroep. Oorspronkelijk verkocht via Porsche in Stuttgart, werd deze 911 nieuw verkocht aan de 1ste eigenaar uit San Fransisco. In augustus 1984, nadat hij ermee instemde de auto te verkopen aan de 2de eigenaar uit Longmont, Colorado, nam de 1ste eigenaar zelfs de tijd om het brandstofverbruik van de auto (ongeveer 24 mpg) te registreren tijdens zijn reis om de 911 aan de nieuwe eigenaar af te leveren.
De 2de eigenaar was een even veeleisende conciërge. Als actief Porsche-lid, heeft hij de 911 E met een lage kilometerstand in uitstekende originele staat bewaard. Het enige dat hij eraan liet doen, was de 911 een nieuwe verdiende lak geven aan de buitenkant. Door het warme Californische klimaat was de kleur verduurd, en kwamen kleine gebruikssporen te herkenbaar naar boven. Hij liet hem overspuiten in een zeldzame Porsche kleur Blue-Green. Hij behield de auto in zijn collectie tot 2015, toen hij via de Porsche-expert werd verkocht aan de 3de eigenaar eigenaar. Sindsdien verkeert de 911 nog steeds in onberispelijke, niet-gerestaureerde staat en profiteerde hij van recent onderhoud door de 3de eigenaar,Joop Stolze,van Stolze Classics uit Nederland. Joop gaf hem een volledig onderhoud, en op mijn vraag, wisselde hij de standard mechanical fuel injection systeem MFI, door een mechanische brandstof met 2 originele carburateurs van Weber, die oorspronkelijk op de T-versie stonden,wat de auto stabieler en betrouwbaarder maakt na ..50 jaar. Ook liet ik de standard Amerikaanse grote zware stootblokken op de achterbumper, vervangen door de kleinere mooiere crome stootblokken. Verder liet ik alles zoals het was, dus ook het nog in goede staat verkerende beige interieur. Dus wat dat betreft zit 't voor de verzamelaar extra goed. De afzender meld, dat de 911 loopt en rijdt als een classic- auto zoals het hoort . Opmerkelijk is dat de Porsche de door de dealer geïnstalleerde Blaupunkt-radio en het ongebruikte Dunlop SP-reservewiel en krik nog steeds heeft, evenals de raamsticker en papieren onderhoudsgegevens uit 1973. Verder is de 911 nooit gerestaureerd en geaccidenteerd geweest, is roestvrij, en door Joop behandeld met een extra nieuwe coating-laag op het onderstel. Ook zijn de crome-delen vrij onaangetast, buiten enkele gebruiksporen, die ook logisch maar minimaal voorkomen op het lakwerk.Verder zijn alle deuropeningen, bodem, paneelnaden en kofferruimte onaangetast, wat dit exemplaar toch wel wat uniek maakt. Tenslotte omvat de verkoop de gebruikershandleiding, aanvullende literatuur, certificaat van echtheid, en sinds kort gekeurd met carpass tot'24. Echt een referentievoorbeeld van de legendarische 911 en een tijdcapsule uit een vervlogen tijdperk, deze 2.4 E onderscheidt zich van zijn broeders door een fascinerende geschiedenis, prachtige kleurencombinatie uit die tijd, zeldzame documentatie en een vrij lage kilometerstand. En om duidelijk aan te tonen dat ik niets aan het toeval wou overllaten,heb ik bij Porsche Belgium de klassieke 101.check laten uitvoeren. De volgende eigenaar zal een ongerestaureerde Porsche met “Matching Numbers” van de hoogste orde in hun bezit hebben.
Opgelet:dromers, die prijzen niet kennen van deze wagens, kunnen zich best onthouden.
Ikzelf ben gepensioneerd particulier, maar ben sinds kort wat op de sukkel met gezondheidsproblemen, wat mij niet voldoende meer toelaat om van deze schoonheid te genieten, en zodus andere prioriteiten moet stellen.Als er dan toch iemand mij een ruil-deal wil voorstellen, ben ik slechts in ëën wagen geïnteresseerd,en dat is een BMW Z8.
PS. LAST MINUT.:Om niets aan het toeval over te laten, heb ik uiteindelijk beslist om de motor alsnog een revisie te geven, wat een extra optie en zekerheid biedt voor een nieuwe eigenaar.

Chassis 9113210573 Motor no.6231137 Cilinders:6 Size:2400 cc
Foto's:
1973 Porsche 911 E Targa te koop 1973 Porsche 911 E Targa te koop 1973 Porsche 911 E Targa te koop 1973 Porsche 911 E Targa te koop 1973 Porsche 911 E Targa te koop 1973 Porsche 911 E Targa te koop 1973 Porsche 911 E Targa te koop
Contact:
etienne marnef
albert meulemansstraat 18, 18
2170 merksem
belgie
Tel.
Gsm +32497912041

Deze website gebruikt cookies om het gedrag van bezoekers te analyseren en om het gebruiksgemak voor bezoekers te verhogen. Door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.