Te koop - Auto's

Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57

Gepost op:
25-11-2022
Merk:
Type:
XK 140 Drophead Coupe '57
Bouwjaar:
1957
Prijs:
€ 135.950
Details:

Chassisnr S819108
Motornummer KJ 7844-8
Enkele jaren geleden gerestaureerd in Duitsland tot het hoogste niveau mogelijk
Sindsdien gebruikt voor ritten en reizen
Daarvoor aangepast met de volgende opties 4 schijfremmen, stuurbekrachtiging ,G track
5 versnellingen
Full muziek installatie (verborgen)
Special car cover, originele tripmaster, verstralers, inox uitlaat
Extra depannage onderdelen (ruitenwissers, naftpomp, zekeringen, naftfilters, riemen, lampen, leder, extra verstralers, etc.

De ideale metzegel voor lange rondritten, reizen of zelfs zeer regelmatig gebruik.

Beschrijving model

De Jaguar XK140 werd gemaakt tussen 1954 en 1957 en was de opvolger van de ontzettend succesvolle Jaguar XK120. Hij is geproduceerd tot 1957, waarna hij vervangen werd door de Jaguar XK150.

De XK140 werd geïntroduceerd eind 1954 en werd vanaf 1955 verkocht. Technisch gezien leek hij erg veel op zijn voorganger, de XK120. Het grootste verschil tussen de 2 auto's was het comfort en het rijgemak. Waar bij zijn voorganger vooral gelet was op snelheid, werd bij de XK140 vooral gelet op comfort. Hierdoor werd de auto geschikter voor de Amerikaanse markt.

De motor zit in de XK140 10cm verder naar voren, waardoor er in het interieur van de auto meer beenruimte kwam en ook langere mensen in de auto konden zitten. Ook werd de afwerking van het interieur luxer.

Om het rijgemak nog meer te verbeteren werd de vering verbeterd en kwamen er modernere schokdempers in de auto.

Op motorisch gebied veranderde er niet heel veel: de Jaguar bleef gebruik maken van dezelfde motor als in de XK120 alleen was nu het vermogen gestegen naar 193 PK voor de standaard versie en 213 PK voor de snellere uitvoering

De XK140 was verkrijgbaar in 3 carrosserie uitvoeringen: De roadster (ofwel Open Two-Seater, OTS), de cabriolet (Drop Head Coupé, DHC) en de coupé (Fixed Head Coupé). Het grote verschil tussen de OTS en de DHC was dat bij de roadster de cabriokap wegklapte achter de stoelen en dat bij de DHC de kap in neergeklapte positie zichtbaar bleef. Ook was de DHC wat luxer dan de OTS en was het niet mogelijk om de voorruit te verwijderen (wat bij de roadster wel het geval was)

Technische gegevens

Carrosserie


Lengte/breedte/hoogte/wielbasis (cm ) : 447/164/137/259
Gewicht : 1470 kg

Mechaniek


6 cilinder in lijn 3442 cc motor, voorin, 12 kleppen
2 SU carburatoren
Manuele versnellingsbak met vijf trappen
Overbrenging aan de achterwielen
Maximum vermogen : 210 pk bij 5500 t/m
Koppel : 285 Nm bij 2500 t/m
Topsnelheid : 210 km/h.
Foto's:
1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop 1957 Jaguar XK 140 Drophead Coupe '57 te koop
Contact:
Oldtimerfarm
Steenweg op Deinze 51C
9880 Aalter
België
Tel. 0472401338
Gsm +32472401338

Deze website gebruikt cookies om het gedrag van bezoekers te analyseren en om het gebruiksgemak voor bezoekers te verhogen. Door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.