Te koop - Auto's

Alvis TD 21 Drophead - 1961 - 1 of 4 known

Gepost op:
20-01-2021
Merk:
Type:
TD
Bouwjaar:
1961
Prijs:
€ 90.000
Details:
Nu in de online veliing op www.jenden.eu
Prijs is de geschatte opbrengst.
Registreer u gratis, bied en win !

ENG:


1 of 4 known to exist 1961 Alvis TD -21 Drophead


The Alvis Three Liter TD21 was a British sports saloon or coupé made by Alvis cars between the end of 1958 and October 1963. It was a revised version of the TC 108G, the body was made by Park Ward who were better able to supply them to the quantity, quality and price required. The cars were slightly taller and a drophead coupé was added to the range, they were both lighter.


The 2993 cc engine was again uprated, now producing 115 bhp (86 kW) [2] mainly by an improved cylinder head and increasing the compression ratio from 8.0: 1 to 8.5: 1. A new four speed gearbox from the Austin-Healey appeared and Borg Warner three speed automatic transmission was offered. Overdrive was available on the manual transmission from late 1960 to 1962. Suspension was similar to the TC 21, independent at the front using coil springs with leaf springs at the rear but the track was increased by 1 in (25 mm) to 55.5 in ( 1,410 mm) [3] and a front anti roll bar added. Wire spoked wheels became an option. From 1959 the all drum brake set up was changed to discs at the front retaining drums at the rear.


A car with manual transmission was tested by the British magazine The Motor in 1960 and had a top speed of 103 mph (166 km / h) and could accelerate from 0-60 mph (97 km / h) in 13.5 seconds. A fuel consumption of 20.2 miles per imperial gallon (14.0 L / 100 km; 16.8 mpg - US) was recorded.


NL:


1 van de 4 bekende Alvis TD -21 Drophead uit 1961


De Alvis Three Litre TD21 was een Britse sportsedan of coupé gemaakt door Alvis-auto's tussen eind 1958 en oktober 1963. Het was een herziene versie van de TC 108G, de carrosserie werd gemaakt door Park Ward, die ze beter kon leveren aan de vereiste hoeveelheid, kwaliteit en prijs. De wagens waren iets groter en er werd een drophead coupé aan het assortiment toegevoegd, ze waren allebei lichter.


De 2993 cc-motor werd opnieuw opgewaardeerd en produceerde nu 115 pk (86 kW) [2], voornamelijk door een verbeterde cilinderkop en een verhoging van de compressieverhouding van 8,0: 1 tot 8,5: 1. Er verscheen een nieuwe vierversnellingsbak van de Austin-Healey en er werd een Borg Warner drietrapsautomaat aangeboden. Overdrive was beschikbaar op de handgeschakelde versnellingsbak van eind 1960 tot 1962. De ophanging was vergelijkbaar met de TC 21, onafhankelijk aan de voorzijde met behulp van schroefveren met bladveren aan de achterzijde, maar de spoorbreedte werd met 25 mm vergroot tot 55,5 in ( 1.410 mm) [3] en een stabilisatorstang vooraan toegevoegd. Draadspaakwielen werden een optie. Vanaf 1959 werd de complete trommelremafstelling veranderd in schijven aan de voorste borgtrommels aan de achterzijde.


Een auto met handgeschakelde versnellingsbak werd in 1960 getest door het Britse tijdschrift The Motor en had een topsnelheid van 103 mph (166 km / h) en kon in 13,5 seconden accelereren van 0-60 mph (97 km / h). Een brandstofverbruik van 20,2 mijl per imperiale gallon (14,0 l / 100 km; 16,8 mpg-US) werd geregistreerd.
Foto's:
1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop 1961 Alvis TD te koop
Contact:
jenden.eu Online Classic Car Auctions
Nederland
Tel. +31 (0)416 77 61 42

Deze website gebruikt cookies om het gedrag van bezoekers te analyseren en om het gebruiksgemak voor bezoekers te verhogen. Door gebruik te blijven maken van deze website, geeft u toestemming voor het plaatsen van cookies. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.